måndag 29 februari 2016

Recension: Herida Profunda - S/t CD

Herida Profunda - S/t (CD)
783 Landsberg Hardcore Crew
facebook.com/HeridaProfunda
Alltså det här är så jävla mörkt, tungt och vackert. Polackerna bränner av 10 imponerande låtar. Det är hardcore, crust och fan om det inte skulle finnas en och annan death metal-slusk där ute som skulle gilla det här. Jag älskar ju punk med polska texter, det är ett underbart språk. Men sången är så mörk och growlig så jag uppfattar inte språket, det är väl det enda jag har att klaga på. Jag brukar normalt sett inte vara jätteglad i den här formen av långsam crust men jag tycker att Herida Profunda har så många dimensioner, det blir liksom inte tråkigt trots lite downbeat-tendenser och tuggande gitarrer. För att sedan dra igång lite grind i underbara "Dlaczego" där det är kvinnlig gästsång, så jävla bra, som en tyngre variant av Extreme Noise Terror. Som en tyngre variant av DOOM och många andra fantastiska band. Det är jävligt välspelat och man hör hur dom själva gillar det dom gör. Det är fortfarande inte min favorit genre men den växer i och med denna skiva. 6/10 (Riktigt bra)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar