torsdag 29 september 2016

Recension: Slomarp - Från ingenstans till ingenting

Slomarp - Från ingenstans till ingenting (MC)
facebook.com/slomarp

Ibland känns 90-talet nära. Det dyker upp en kassett (som inte är käng) i brevlådan. Som tur är är den inte single-sided så man behöver bara spola i syfte för att lyssna om en låt. Dessvärre tilltalar inte Slomarp mig så pass mycket att jag maniskt spolar fram och tillbaka. Det handlar om svensk punk, ganska långsam sådan, välspelad och välproducerad. Men det händer inte så mycket. Den är ganska rak och saknar både melodier och finess. Jag gillar ju det i gammal 77-punk som t.ex Chelseas "We have the right to work", men jag tror att Slomarp skulle må bra av lite mer fart och lite mer omväxling. När det till slut händer något innebär det att det går ännu saktare på kassettens tionde och sista låt. Näe det här var tyvärr ingenting för mig men det är ett snyggt omslag och jag hoppas att det händer lite mer till nästa release. 2/10 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar