onsdag 5 oktober 2016

Recension: Massmilicja / Protestera split-7"

Massmilicja / Protestera (split-7")
Halvfabrikat, Flyktsoda, No Sanctuary
facebook.com/protestera.goteborg
facebook.com/massmilicja
halvfabrikat.net

Polska Massmilicja delar vinyl med svenska Protestera och i min bok kan det bara sluta på ett positivt sätt. Jag älskar ju polsk punk och tycker att det språket tillsammans med finska är det mest ultimata till punk. Massmilicja är bra och växer ju mer jag lyssnar men det är något som saknas för att ge mig full tillfredställselse, elller om det möjligen produktionen som är för bra, jag brukar ju oftast vilja ha det mer skitigt. Musiken har både anarkopunk och hardcoretendenser ungefär som en mix mellan Nausea och Chaos UK. Jag tror att Massmilicja helst ska upplevas live med en låda fint polskt vin. Men i brist på att se dom live finns det iallafall tre låtar här som bjuder upp till dans. (5/10) Protestera är tillbaka med två nya låtar. Jag hade gärna sett att dom tryckt in två till eftersom jag älskar stämingen dom skapar och deras växelsång kvinna/man. Protestera känns tyngre nu än vad jag minns att dom brukade vara. Det är jävligt pang-på hela tiden och väldigt befriande att dom håller sig ifrån det som ibland kallas för neo-crust med massa slingor och det köret. Jag föredrar när det är pang-på i samma stil som Avskum, Diskonto och Totalitär utan att för den delen låta som några kopior. Protestera har sin egen stil och det är kvalitet utav bara fan. För den som vill sjunga med finns texterna med på svenska, polska och engelska. (6/10) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar