söndag 22 april 2018

Recension: Svintask - Svinhugg går igen CD

Svintask - Svinhugg går igen (CD)
www.facebook.com/Svintask-10756612934/
A Message To You Records

Jag har hört Svintask lite här och där och har deras splitsjua med Attitydproblem men minns inte riktigt hur den låter. Men å andra sidan är Svintask ett band som låter långt ifrån statiskt. De tycks spela precis vad som faller in för stunden och jag gillar sånt. Den här skivan innehåller 20 låtar och här finns allt från Oi! och 77-punk till hardcore och baktakt. Även om jag gillar musiken är texterna den stora behållningen. Låten "Vårt Oi!-band är  opolitiskt för vi vågar inte stöta oss med våra nazi-fans" är redan en modern klassiker. Jag tycker att Svintask textmässigt sitter på en del sanningar om ditten och datten och trycker in både attityd och humor utan att det blir pajigt. Om man inte är jävligt seriös av sig tror jag att Svintask passar de flesta, själv föredrar jag deras punkrockiga låtar som "Följd dina drömmar", "Kom inte hit" samt "Mer pilsner". Jag ger skivan ett starkt väl godkänt och även om det inte är ett mästerverk rakt igenom tycker jag att ALLA ska ge den en chans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar