söndag 15 juli 2018

Recension: Menudå - Tänk lite själv (CD)

Menudå - Tänk lite själv (CD)
www.facebook.com/menuda.hbg
Second Class Kids

Det är inte ofta band beskriver sin musik på ett sätt jag helt och hållet kan hålla med om. För Menudå är verkligen skatepunk på svenska. Så vad är egentligen skillnaden mot trallpunk kan man fråga sig? För mig som är musikteoretisk värdelös är det känslan, takt och riff. Melodierna är däremot många gånger de samma. Att jag älskar tidig 90-tals skatepunk och att Menudå från Helsingborg sjunger på skånska är två aspekter som borde få mig att gilla den här skivan. Men det bär inte hela vägen, de når inte den kvalitet som t.ex Sardo Numspa i sanna genre gör. För mig är det för mycket Skumdum, ett band jag aldrig klarat av. Det finns helt enkelt ingen attityd varken i musiken eller i sången. Jag tycker trots allt att första låten "Vafan?!" har någonting, mycket på grund av växelsången i verserna. Skivan spelas igenom på 7 ganska trötta minuter. 


Menudå - Vafan!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar