måndag 26 november 2018

Recension: Grå Vardag - Vi tackar för visat intresse... 7"

Grå Vardag - Vi tackar för visat intresse och fortsätter spela punk 7"
www.facebook.com/Gravardag/
No Bullshit Live and Records


2017 släppte Grå Vardag albumet Allting är grått, jag tyckte att det var riktigt bra svensk punkrock, därför var det med stor nyfikenhet jag tog mig an deras nya EP. Den är precis lika bra som albumet om inte bättre, produktionen är lite råare vilket jag tror gynnar låtarna. Grå Vardag är ett otroligt intressant band där en hel del påminner om KBD-punk i stil med vad Slyngel Rekords och Re-Ken Records släpper. Tidig 80-talspunk blandas med starka streetpunkinfluenser. Sen är det dessutom väldigt allsångskompatibelt och melodiöst utan att bli för trallalalligt. 

När det gäller texterna är de kompromisslösa, kängor delas ut till höger och vänster, så länge man inte själv hamnar där så är de rätt roliga. Grå Vardag behöver inte kategoriseras, det är ren jävla punk till 100%. De fyra låtarna spelas igenom på 8 minuter och jag tycker Vendettor och Jävlas ni med oss håller riktigt bra klass. Det är riktigt bra ös rakt igenom och jag uppmanar alla att skaffa den här EPn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar