lördag 2 februari 2019

Recension: Shaking Heads / Ein Zwei Die! split-7"

Ein Zwei Die! / Shaking Heads split-7"
www.facebook.com/einzweidie.gbg/
www.facebook.com/SHAKINGHEADSGBG/
www.facebook.com/flyktsodafanzine/

Flyktsoda är inte bara ett väldigt bra fanzine, det är även en skivlabel. Den här splitten är släppt på Flyktsoda och i vanlig ordning handlar det om kvalitet. 2017 släpptes Shaking Heads självbetitlade album och nu är de tillbaka med två nya låtar. Det är två välarrangerade låtar där garagerock är en komponent och punkrock den andra. Rock n roll på hög nivå alltså. Precis som jag skrev om deras album har de en fantastisk sångerska i Jenny. Hennes röst är som gjord för deras musik, den har både styrka och melankoli i sig och det är något jag älskar. Trots att tempot inte är maximalt så har båda låtarna ett imponerande driv.  

Om Shaking Heads är strålande är Ein Zwei Die! fenomenala. Här är det två akter i underbart vemodig punkig rock n moll. Myntade jag ett nytt uttryck nu? Jag är så imponerad av exakt allt, från hur musiken är uppbyggd till produktionen som faktiskt luktar lite Dead Kennedys. Efter att ha kört skivan på repeat vill jag bara ha mer, och det finns faktiskt mer på deras Bandcamp. Underbart! Även Ein Zwei Die! har en bra sångerska med stark röst samtidigt som den känns lite fragil på ett fint sätt. Och med växelsången i Get Fuzzy stiger betyget ännu mer. Jag är kär. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar