onsdag 1 maj 2019

Recension: Fladderpuck - Close, but no cigar CD

Fladderpuck - Close, but no cigar
www.facebook.com/Fladderpuck/
Fast Decade Records

Eftersom Fladderpuck manglar skatepunk kan det mycket väl vara så att titeln på denna skiva flirtar med Millencolins låt No Cigar. Det handlar alltså om melodiös hardcore men ganska hård sådan och med ett tempo som matchar Adhesive. Jag tycker helt enkelt att det är svinbra. Sen blir jag lite full i skratt eftersom sången påminner om Nelson i The Simpsons. Men även den sitter som en smäck. Fladderpuck kommer från Finland och av de skivor jag fick från Fast Decade Records kan jag inte annat än bli imponerad av vilken hög klass våra grannar i öst har. Tammerforsbandet är inte ett dugg sämre än liknande klassiska band från både Sverige och USA.

Om jag ska djupdyka tror jag att gamla Randy har influerat Fladderpuck mer än vad till exempel Millencolin har gjort. Eftersom jag saknar Randys gamla sound blir jag glad av hur finnarna låter. Då många skatepunkband rört sig mot ett mer rockigare sound behövs tamejfan ett band som Fladderpuck. De sex låtarna spelas på nästan 15 minuter och jag bara njuter.    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar