onsdag 7 augusti 2019

Recension: Deposit Man - Frustrate CD

Deposit Man - Frustrate CD
www.facebook.com/DepositManPunk/
Fast Decade Records

Då gör vi åter ett stopp i den finska myllan. Deposit Man har lirat ihop sedan 2014 och det här är min första bekantskap med bandet. För mig är den här skivan ganska ojämn eftersom de blandar rätt vilt. När de väl spelar punk som i inledningslåten "London is red" är det riktigt bra. Men sen övergår det väldigt mycket till grunge och det har jag väldigt svårt för. 

Nu är det här inte den värsta formen av grunge som jag hört, för det är ändå hyfsat ösigt och dessutom lyckas de bra med melodierna. Som ett uppspeedat Nirvana kanske. Men jag hade ändå önskat att de fokuserade på punken. Hur som helst finns det ju många där ute som gillar (punkig) grunge, jag är dock inte en av dessa. Skivan spelas igenom på 25 minuter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar