måndag 9 januari 2017

Recension: Bleak Outlook - The Flat EP (Demo)

Bleak Outlook - The Flat EP (Demo CD)
facebook.com/bleakoutlookpunk


Här är ett gäng gubbar från Eskilstuna som besitter en jävla erfarenhet när det kommer till punkrock (Jörgen från WC/Baditudes bl.a). Musiken är väldigt 77-inspirerad och då främst från den brittiska scenen. 3 ackord, no more no less. Det som slår mig, även om jag kan ha fel, är att Bleak Outlook kanske försöker lite för mycket att låta som Menace, Dead Boys eller The Damned istället för att köra ett eget sound. Nu är ju inte det några dåliga band att låta som så jag ska inte gnälla på det. Det här är bandets debut och jag tycker att den är helt klart godkänd även om det inte är några orginella mästerverk. Däremot är 77-punken något jag verkligen gillar och jag tror att den äldre populationen av punkare kommer att älska Bleak Outlook. Med lite mer egna idéer skulle även en halvgammal jävel som jag älska Bleak Outlook. 5 låtar delat på dryga 7 minuter där “Settle for nothing gör starkast intryck på mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar