söndag 29 januari 2017

Recension: Återfall - Plague (7")

(Recension från Tragedi #2)

Återfall - Plague (7")
aterfall666.bandcamp.com
(ppprecords@hotmail.com)

Det här är Återfalls andra 7". Denna gång släppt av PPP Records. Dom har fortfarande det där Driller Killer-soundet i sin musik. Kanske lite mer metal den här gången dock. På ont och gott. För mig är det mycket på gott, jag gillar verkligen Återfall. Råheten och den brutala kraften tilltalar verkligen mig. Och jag brukar inte gilla sånna här tunga mörka sångröster men det passar, mycket på grund av allt reverb. Allt passar ihop så perfekt. Jag är inte tokintresserad av metalcrust men vissa band lyckas och det tycker jag att Återfall gör. Jag tror att om Assück skulle spela crust hade dom låtit rätt mycket som Återfall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar