söndag 9 april 2017

Recension: Drip Feed - Music strikes like a fucking dagger

Drip Feed - Music strikes lika a fucking dagger 7"
Elände Records, Unknown but not forgotten Records
facebook.com/DripFeedSWE
Jag fullkomligt älskar käftsmällar när dom delas ut i form av ett stycke punkvinyl. Stockholmsbandet Drip Feed är hyfsat nytt men medlemmarna har tidigare figurerat i band som Lowlifes, Valpmynning, Lost Boys och Project 9. Fyra låtar, tolv minuter jävla streetpunk i stil med The Unseen och The Casualties men långt ifrån lika välpolerade, Drip Feed är mycket skitigare och därmed bättre även om en lite fetare produktion förmodligen inte hade skadat. Jag tänker även på One Way System, men Drip Freed spelar ännu snabbare än britterna så jag namndroppar även Exploited. Låter det så här bra på skiva kan jag ju bara tänka mig vilken adrenalinkick man får av att se dom live. Tempot, aggressiviteten, råheten och skitigheten, jag säger det igen, vilken underbar käftsmäll i punkrockens namn. Sången passar helt perfekt till musiken. Bäst är "Digital Era" och "Hidden Agenda". Den här skivan kommer snurra jävligt ofta.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar