torsdag 7 september 2017

Recension: Grå Vardag - Allting är grått CD

Grå Vardag - Allting är grått (CD)
www.facebook.com/Gravardag/

Jag har sprungit på Grå Vardag flera gånger på Facebook men aldrig riktigt lyssnat. Trots att bandet kommer från Linköping är det Stockholmsscenen jag tänker på. Grå Vardag skulle lätt platsa på en samling med Sighstens Grannar, Simon & the problemchilds och flera andra. Eller på valfri Definitivt 50 spänn. Men det måste ändå sägas att Grå Vardag inte spelar trallpunk även om det är melodiöst, men det är inte massa onödiga slingor och prylar. De gör det rätt enkelt istället med typ 3-ackord men får till det riktigt bra. När jag blundar och lyssnar hamnar jag var helst som Tompa Eken var med och arrangerade spelningar på 90-talet, och det är en rejäl komplimang. Skivans 13 låtar spelas igenom på dryga 24 minuter och jag sätter låtarna "Arbetarklass", "Tappad som barn" och "Bistra tider" på repeat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar