fredag 8 september 2017

Recension: That Driving Beat - Whising and hoping 7"

That Driving Beat - Wishing and hoping 7"
A message to you
http://www.amty.se/

Tyvärr kommer jag inte i kontakt med den här genren så ofta som jag egentligen borde för Northern Soul är ju lysande för en sån som jag som gillar gammal 60-tals pop och soul. Det senaste bandet som var på min tapet var spanska The Pepper Pots som precis som That Driving Beat frontar med tre begåvade sångerskor. på A-sidan hittar vi Wishing and hoping som spelades in av Billy Keene 1968. Enligt mig är den låten perfektion både som orginal och med That Driving Beat som har ett modernare sound, jag kan köra den på repeat bara för att höra blåssektionen, klasslåt av guds nåde. Det 12-man starka bandet kör även en cover på B-sidan i form av That's alright av det irländska beatbandet Blue Aces. That Driving Beat byter ut en del av  orginalets råa sound till ett mer soulfyllt sound. Helt genialt. Det här är min första bekantskap med That Driving Beat men förhoppningsvis inte det sista. 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar