onsdag 20 maj 2020

Recension: Dividing The Scene - City Killer 7"


Dividing The Scene - City Killer 7"
Kontakt: Facebook I Bandcamp 
Aktion 08 Records

Śmierć, Drip Feed och nu Dividin The Scene. Stockholm står verkligen för kvalitet när det kommer till punk och hardcore.  D.T.S. släppte en kassett 2018 som jag inte har hört så därav är den här sjuan min första bekantskap med bandet och det här är riktigt bra hardcore. Skivan öppnar så otroligt kraftfullt med "Statement" där det bland annat vrålas ut "Fuck racism and fuck homophobia". 

D.T.S. skulle kunna tryckas in i det tidiga NYHC-facket utan att göra bort sig det minsta, jag tycker att de kan jämföras med till exempel Urban Waste, Youth Of Today. Den råa sången gör ju så klart mycket men tillsammans med en viss stökighet i musiken blir helheten till en riktigt hardcoreexplosion. Jag kan se det framför mig hur ett fullsatt och dyngsvettigt Kafe 44 når riktigt höga höjder när de drar igång titelspåret City Killer, en i mitt tycke fulländad låt. 

De 6 låtarna har en speltid på nästan 10 minuter vilket så klart innebär korta låtar. Det är svårt att lyssna sig mätt på den här skivan, det blir helt enkelt att man får byta sida om och om igen men det gör jag så gärna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar