fredag 4 december 2015

Recension: The Bristles - Last days of Capitalism (CD/LP)

The Bristles - Last days of Capitalism (LP/CD)
thebristles.worldpress.com
Heptown Records

Jag tror inte bandet behöver någon större presentation. Sedan 2008 har dom iallafall gjort en jävligt bra comeback. Och jag tycker bara att dom blir argare och argare och jag kan höra mycket MDC i The Bristles om än kanske lite modernare och tyngre. Men de politiska texterna finns där, melodierna och tempoökningar/sänkningar finns också där. Jag gillar ju MDC som fan och jag gillar The Bristles som fan. Det skulle kunna bli lite tradigt i längden men jag tycker inte att det blir det för det är mycket variation både i låtarna och mellan låtarna. Dom säger själva att det är "snabbt, hårt, enkelt och rått" vilket jag kan hålla med om förutom att jag inte tycker det är enkelt. Det känns som det är väldigt mycket tanke bakom både musik och texter. Och just texterna, det är väldigt mycket att ta in, många är de som får sig en känga och den största kängan får det kapitalistiska samhället. LP utgåvan innehåller 12 låtar som bränns av på ungefär 25 minuter medan CD varianten innehåller 9 bonusspår där The Bristles kör på svenska (eller snarare skånska), låtarna är från deras "Val EP tape", "The Bristles - Julsingel" samt "The Bristles spelar Ebba". 
Betyg: 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar