fredag 4 december 2015

Recension: Power Face 7"

Power Face - St 7"
facebook.com/powerfacehc
(PPP Records, Aldrig över min kofot, Farsot Monument)
Fan vad bra den här är. Mina tankar drar direkt till Gorilla Biscuits och hela den genren av amerikansk hardcore. Men samtidigt mitt i allt ös kan det dyka upp ett tungt jävla rock n roll riff. Det är väl på det sättet Power Face känns lite egna. När man gör det bra, så som Power Face gör , så kan det bli riktigt effektfullt, och det blir det verkligen här. För min del brukar en 7" vara lagom när det handlar om hardcore men jag skulle gärna klämma in ett par låtar till. Det blir liksom aldrig tråkigt och det är ett riktigt gott betyg när det kommer från mig. Skivan innehåller 7 låtar och speltiden är dryga 10 högkvalitativa minuter. Låt er inte luras av att sluskarna i bandet snarare ser ut som någon form av mix mellan heavy metal och crust-grabbar, för det ni får är snabb, arg och jävligt bra hardcore och det säger man ju inte nej till.
7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar