lördag 5 december 2015

Recension: Gråsuggorna - Old punx never die (CD)

Gråsuggorna - Old Punx never die (CD)
facebook.com/Grasuggorna

Det är coolt med en skiva som börjar med ett intro som The Leather Nun önskar att dom hade skrivit, för att sedan utvecklats till skivans bästa låt (Bilderberg) som handlar om Bilderberg-svinen. Argt och ösigt är bara förnamnen. Rättviks finest - Gråsuggorna alltså, vet hur en jävla slipsten ska dras. Det doftar lite Asta Kask över Suggorna där delar av låten Skitsystem påminner mycket om Astas låt Ångest. Jag tänker inte peta in Gråsuggorna i nån underkategori, för det här är punk rätt och slätt. Jag hör lite Beat Butchers-tendenser om ni förstår hur jag menar, skivbolaget borde signat Dalaorkerstern för längesen och fått ett band som är bra rakt igenom. Skivan innehåller 11 låtar, varav 8 är på svenska där favoriterna är Bilderberg och Struma Boys och de 3 sista låtarna är på Engelska och då påminner dom faktiskt en aning om The Past. Favoritlåten på engelska är No Agenda. Jag har nog aldrig hört en sångare frasera på samma sätt som Johnny Rotten och få det att låta coolt. Ett litet fåtal av låtarna sänker helthetsbetyget men jag rekommenderar skivan varmt. Old fucking punx never fucking die!
6/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar