måndag 8 maj 2017

Recension: Round Eye - Monster Vision (CD)

Round Eye - Monster vision (CD)
Sudden Death Records
www.facebook.com/roundeyeband

Round Eye från Shanghai är tillbaka och den här gången med en skiva som enligt mig slår allt annat de gjort tidigare. Deras förra kändes mest bara experimentell med galen avant garde freejazz-punk i ett enda stort oväsen, intressant på sitt sätt men inte riktigt min kopp. Nu är det det kanadensiska bolaget Sudden Death Records som släppt deras nya album, ett bolag som bland annat släppt mycket med D.O.A. Round Eye är verkligen inte som alla andra, ibland låter dom som Buzzcocks och ibland som Fugazi och blåssektionen finns ofta med på antingen ett snyggt eller ett vansinnigt sätt. Bitvis är det väldigt stökigt om ni tänker er MC5, "Richie" är en sådan låt. Jag fascineras enormt varje gång Round Eye släpper nytt, det måste vara så här rock n roll gjord på LSD låter. Blandningen av protopunk, 77-punk samt det experimentella får det att klia i min hjärna då det blir svårt att beskriva. Det måste helt enkelt höras. Dock behöver jag vara i rätt sinnesstämning för att klara av Round Eye, men gillar man det galna och det stökiga är det fan en fullträff. Skivan är dessutom narrated av Joe Bob Bridge. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar