måndag 27 augusti 2018

Recension: Giftigt Avfall - Punkoffensiv 7"

Giftigt Avfall - Punkoffensiv 7"
www.facebook.com/giftigtavfall
Anti Ljudkvalite Wreckords

Kungen och drottningarna av kaospunk är tillbaka och åh vad jag tycker om när de släpper nytt. Det blev två skivor på samma gång även den här gången. Dels denna Punkoffensiv samt Knugen Sfitta som är limiterad till 16 ex och jag är riktigt glad att jag fick tag på den. Hur som haver, Punkoffensiv innehåller 10 snabba och smiskande låtar. 

Jag tycker att det här är deras hittils bästa då de har fått ordning på det värsta kaoset vilket gör att de drar en hel del åt MOB 47 nu. Och det är ju mitt absoluta favorithardcoreband. Men konceptet Giftigt Avfall kör med ligger ändå där som en ryggrad av titan och det är det som får dom att kännas så intressanta hela tiden. Kaos, hcpunk, Kängvalls otroligt råa sång och titlar som Motorsågsmord, Brun Politik och Valutasvin. Det finns en charm som både är naiv och gravallvarlig.

Jag gillar den crustiga tonen i Mörkertalet men annars är det de mesta rensiga låtarna som är bäst som Punkoffensiv och Käften. Giftigt Avfall borde vara ett obligatoriskt inslag i skivsamlingen hos alla som gillar gammal svensk hardcore.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar