tisdag 30 januari 2018

M.I.D - Tills pengarna skiljer oss åt CD

M.I.D - Tills pengarna skiljer oss åt CD
www.facebook.com/MID0278/
Second Class Kids

M.I.D från Bollnäs var ett såntdär band som fanns med på alla blandband, iallafall för oss som växte upp med punken på 90-talet. Låten "Vet din mamma att du super" var helt klart bandets flaggskepp. M.I.D var lite hårdare än gemene trallpunkband, det tillsammans med texterna som också skiljde sig en del gjorde att bandet gick hem även hos många hårdrockare. Hur låter bandet idag då? Jag tappar tyvärr intresset rätt fort då skivan till stora delar består av något thrash metal-liknande. Det känns lite trist att "Bara barn" som är en ballad är skivans bästa låt. Visst är det välspelat men jag har svårt för för den där Slayer eller Metallica-thrashen. Går man däremot igång på det tycker jag att man ska ge skivan ett försök, själv håller jag mig till att minnas hur M.I.D lät på 90-talet. Skivan är släppt på både 10" vinyl och CD. Vinylen innehåller 6 låtar, CDn inhåller 11 bonuslåtar som är nyinspelningar av gamla låtar.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar