onsdag 17 januari 2018

Shaking Heads - Shaking Heads LP

Shaking Heads - Shaking Heads LP
http://shakingheads.bandcamp.com
Flyktsoda, Sweken

Jag visste inte vad som väntade när jag drog igång skivan första gången, jag hade vissa tankar om att att det skulle vara något hardcoredoftande. Istället blev det en annan angenäm käftsmäll. Shaking Heads lirar garagepunk och gör det förbannat bra. Jag ska erkänna att jag inte är jättekunnig om genren, men det finns två saker som höjer Shaking Heads enormt. Dels är det den dynamik de skapar genom att blanda softare låtar som inledningsspåret Exit 5 med riktigt ösiga låtar som Beers & Disappointment. Man får verkligen svårt att sitta stilla. Den andra delen är sången, Jenny sjunger fantastiskt och hennes sång passar så bra både i de lugna och de ösiga låtarna. Jag tänker inte rabbla massa band med kvinnliga sångare bara för att. Jag låter det vara och tipsar istället om att Shaking Heads bör spelas på varje förfest framöver. Skivan innehåller 10 låtar och det spelar ingen roll om du vanligtvis poppar Vånna Inget eller manglar Skitsystem, den här skivan passar in hos alla som har vett att uppskatta bra musik. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar