onsdag 17 januari 2018

Recension: Tant Grön Tant Brun och Tant BörjeAhlin CD

Tant Grön Tant Brun och Tant BörjeAhlin CD 
www.facebook.com/borje.ahlin
Spotify

Ja men här finns det ju en hel del erfarenhet, medlemmarna har spelat eller spelar med band som Snorting Maradonas, Lastkaj 14 och Asocial. Bandet bildades i Dalarna för att spela in en EP och ha releasefest lagom till Börje Ahlins 50-årskalas. Det som var tänkt att bli en sjutummare drog ut på tiden, istället blev det en CD i ett sjutummsfodral. Jag tycker det är ganska uppfriskande med lite svensk punkrock som påminner en del om Köttgrottorna och liknande band. Basister brukar inte ofta få så mycket kredd men de punkrocknrolliga basgångarna är guld. Första låten "Värdelös" är klart bäst, tralligast och svängigast. Men det slår mig att "Vaken till 7" skulle kunna vara ett konstaterande på Psykbryts "Jag minns min punk", även om BörjeAhlin inte riktigt vill ge upp än. Annars behandlas klasskillnader och hur vi slaktar vår planet i de fyra låtarna. Inte särskilt orginellt men jag tycker ändå att BörjeAhlin gör det intressant. En del Beat Butchers, en del Birdnest men mer punkrock än trallpunk. 




1 kommentar:

  1. Spotifylänk.
    https://open.spotify.com/artist/4zVwYgIhdNcXjKvUa5ZrGW

    SvaraRadera