tisdag 25 april 2017

Recension: Jerrys Farsa - Knallpulverpunk CD

Jerrys Farsa - Knallpulverpunk CD
Buzzbox Records 
http://www.jerrysfarsa.n.nu
jerrysfarsa@gmail.com

Jag måste inleda med att det här är svårrecenserat för det är så spretigt. De 12 låtarna spelas igenom på 34 minuter och deras svenska tralliga punk är välspelad rakt igenom samt ganska okonventionell vilket jag gillar. Det är där det spretiga kommer in eftersom dom inte bara kör rakt på. Det är en hel del sköna rock n roll-riff inblandade och det tilltalar mig. Skulle vilja säga att musiken påminner om NOFX med melodier, break och taktbyten, på det sättet blir det aldrig tråkigt. Texterna då, tänk lite Toy Dolls och väldigt mycket DLK, det är mer berättelser i blandad klass än normativa punktexter och det passar till musiken. Jag tycker Jerrys Farsa är både bra och charmiga, det som stör mig en aning är när Linus tar de allra högsta tonerna, det skär i mitt huvud. Att spela trallpunk 2017 och samtidigt imponera på mig betyder att man verkligen lyckats då jag varit ointresserad av genren de senaste 20 åren typ. Bäst enligt mig är "Ralf och den flygande bussen" med svängiga melodier och sköna punkrock'n'roll-riff och detsamma kan man säga om "Kevin the cowboy". Skivan är gjord i 100 ex, och jag uppmanar er att skynda på innan den tar slut, framför allt om man gillar svensk trallpunk.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar