onsdag 1 maj 2019

Recension: Blixtnedslag - Kalla Känslor CD

Blixtnedslag - Kalla Känslor CD
https://blixtnedslag.bandcamp.com/releases
Antipop

Mikael Holm som kört projektet Kalla Känslor är tillbaka under namnet Blixtnedslag och jag skulle vilja kalla det en fin comeback. Musiken har tuffat till sig en del sedan sist och det var något jag önskade. Jag hade inget emot Någonstans mellan psykakuten och AF utom att den var väldigt snäll och saknade lite omväxling. Därför tycker jag att den här skivan är mycket mer intressant. Här får man liksom Thåström på östgötska. För visst finns det mycket Thåström i Mikael Holms sång, och nu ska jag vara lite vågad och säga att jag faktiskt föredrar Blixtnedslag framför den parodi Thåström blivit på sig själv. Däremot kommer det inte upp i Ebba-klass. 

Musikaliskt är det inte något nyskapande men det svänger ändå bra och de många rock n roll-riffen får i alla fall mig att vilja dansa. Sen tycker jag det är perfekt med 5 låtar, på det sättet behåller man intresset hela tiden. Jag vill verkligen rekommendera den här skivan för alla som gillar klassisk svensk punk med en touch av rock n roll. Bästa spår är den tuffaste låten Spöken i huvudet, men även titelspåret Blixtnedslag är en skön rökare. Speltiden ligger på 12 minuter och kan absolut köras på repeat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar