tisdag 8 december 2015

Recension: Grebol - För Sverige ur tiden

Grebol - För Sverige ur tiden (Promo CD)
facebook.com/grebolgrebol
Jag får rätt tydliga 80-talsvibbar av Stockholmsbandet Grebol. För jag kan inte låta bli att tänka på brittiska band som One Way System och Chaos UK men även Svenska band som Sötlimpa och 90-talshjältarna M.I.D. För att namndroppa lite mer slänger jag även in lite Gatans Lag och Antipati. Skivan innehåller tre låtar varav den sista (Gränser) är en cover av Contemptuous  (Borders) fast med svensk text. "För Sverige ur tiden" är en bra debut men det är något som inte gör mig helt till freds, det kan vara själva produktionen för jag har inga synpunkter på själva låtarna där texterna är bra och dom har petat in en hel del sköna arrangemang. Sen är Grebol vad jag förstår ett hyfsat nytt band och även om jag inte rådiggar den här skivan så hör jag ändå att deras ölhävarmusik har en ljus framtid. Jag hoppas på lite fläskigare ljud nästa gång. Och så klart lite fler låtar, dels för Grebol är bra och dels för att kunna bedöma resultatet lite bättre.
5/10   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar