torsdag 6 oktober 2016

Recension: Die Zlaskhinx - Early years re-recorded

Die Zlaskhinx - Early years re-recorded (CD)
facebook.com/groups/50602963030


Die Zlaskhinx har alltid varit ett gissel att ta sig an. Vilket fack ska man placera dom i egentligen? Om det nu måste finnas fack jämt och ständigt? Fast för att en recension ska gå ihop måste man ju förklara ett och annat. Musikaliskt påminner det lite om tidiga Asta Kask, dock med lite mer hardcoretendenser. Dessvärre håller Die Zlaskhinx inte alls samma klass som Asta. Det som stör mig mest är sången som förvisso är jävligt rå men den tilltalar inte mig alls, jag är ledsen Peter. För att jag ska klara av att lyssna får jag ta några låtar i taget. Jag tycker däremot att låten Asetu Jonoon är helt ok, finska är ett bra punkspråk och jag önskar att det var några fler låtar på finska. Skivan med sina 15 låtar klockar in på dryga halvtimmen. Den sista låten är en cover på Asta Kasks Hjärndöd där sången låter väldigt otight. Fan jag vill verkligen gilla Die Zlaskhinx för jag tycker att ZlaskPeter är en bra grabb som kör vidare år ut och år in, men samtidigt måste jag vara ärlig och säga att jag inte tycker det är särskilt bra. (1/10)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar