onsdag 5 oktober 2016

Recension: Stupstock - Nu är det slut på veckan 7"

Stupstock - Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys (7")
Riot Punx Prod. 
facebook.com/riotpunxprod

Här har vi alltså ett relativt nytt band med medlemmar från band som Greenscab, Anatomi-71 och Våld Mot Tjänsteman m.fl. Omslaget är kanske det mest kontroversiella sedan Hardcore for the masses II släpptes. Av nån anledning vill jag benämna musiken för slusk-käng, jag vet inte varför, det bara känns så. Det är iallafall riktigt bra old-school hardcore i stil med Anti-Cimex och Shitlickers även om dom inte kommer upp i riktigt samma klass än. Jag var lite rädd när jag slängde på skivan första gången då jag inte var något fan av Robbans sång i Våld Mot Tjänsteman men mycket vatten har runnit under broarna och han har hamnat rätt nu. Skivan som är single sided innehåller två låtar, jag hade gärna haft mer men förhoppningsvis blir det så i framtiden. Även om Stupstock rör sig i den gamla skolan så tycker jag att andra låten Förruttnelseprocess känns väldigt egen. Det är svårt att bedöma en skiva på bara två låtar och betyget hade förmodligen blivit högre om det varit ett par låtar till. (5/10)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar