tisdag 12 september 2017

Recension: Noll IQ / Mareld (split-tape)

Noll IQ / Mareld (Split-tape)
zeroiq.bandcamp.com
mareld.bandcamp.com

Noll IQ från Dalarna har varit igång och spridit mangel sedan typ 2011. Det är ett jävla mangel det handlar om, powermangel som de själva säger. Jag hör och tycker att det är bra men jag måste vara i rätt stämning för att verkligen uppskatta det. Blanda lite Disrupt med Wolfbrigade eller valfritt band i genren så kommer man hyfsat när Noll IQ. Tycker även om sången, jag föredrar alltid när den inte är för mörk och growlig. Noll IQ trycker in 6 råa hardcore/grind trudelutter på 10 minuter. Vad ska man säga om Mareld då? Eskilstunasönerna som har spelat in hos Kenko/Communichaos bjuder här på 5 låtar som ligger nånstans mellan Cripple Bastards och Disfear beroende på om de spelar grind eller mer crust, för de blandar rätt friskt. Jag tycker att de balanserar upp det bra. Emellanåt är det ganska thrashig hardcoregrind och jag gillar det. Mareld är absolut behållningen på kassetten för då jag måste vara i rätt stämning för Noll IQ sätter Mareld mig direkt i den stämningen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar