söndag 10 september 2017

Recension: Papperspåse - Hat, kärlek och katter (CD)

Papperspåse - Hat, kärlek och katter (CD)
www.facebook.com/papperspaseGBG

Ja, sådär charmar man mig, allt med katter är liksom bra. Johanna från Giftigt Avfall trakterar basen i det här bandet. När första låten drar igång börjar jag fundera på om det är en skiva med Rövsvett jag helt missat. Framför allt låter sången så och även låttitlarna i viss mån. Men där tar likheterna med Rövsvett slut. Papperspåse kör treackordspunk och har absolut en charm med en viss naivism men jag blir tyvärr inte jätteupphetsad av helheten. Det är helt enkelt lite för tråkigt. Den arga sången passar inte riktigt heller till musiken, som om Jerker (Rövsvett) hade varit vokalist i Grisen Skriker, det går liksom inte ihop. Sen kommer sista låten "Jag hatar allt förutom katter" och då blir jag glad igen. Trots min kritik ser jag fram emot kommande prylar med Papperspåse för nånstans känner jag att det finns potential.    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar