söndag 15 april 2018

Recension: Pissjar - Apathy and cheap thrills 7"

Pissjar - Apathy and cheap thrills 7"
pissjar.bandcamp.com
Religios Vömit Records

Jag hyllade ju Power Face när de släppte sin sjua för några år sen och dessutom gillar jag verkligen Hårda Tider. Nu dyker ännu ett förbannat hardcoreband upp och förgyller tillvaron. Precis som med Power Face finns det spår av 70-tals Deep Purple rock n roll-gitarrer i Pissjars ljudbild. Men där tar likheten med Deep Purple slut. Pissjar smäller på med en blandning av rå Gorilla Biscuits hardcore och lite lagom traditionell käng. Ju mer jag lyssnar på skivans åtta låtar inser jag att den kommer ta en hög placering bland årets bästa skivsläpp för det här en en käftsmäll av rang. Den går liksom på repeat så frugan undrar om jag gått in i en psykos. För när hardcore är riktigt jävla bra är det inte mycket som kan slå det. Här har vi 12 minuter psykos där "Defused" och "No will to change" håller allra högsta hardcoreklass, men alla låtarna är fantastiska. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar