söndag 26 augusti 2018

Recension: Pastoratet - THLM

Pastoratet - THLM 
www.facebook.com/pastoratetofficiell/

Öka takten sista kvarten Tidaholm! Ja det är just därifrån Pastoratet kommer. Tidigare i år släppte de sina nya skiva THLM som innehåller 4 spår. Jag tyckte att deras debut "Sexpack" från 2012 var ganska bra men är inte lika förtjust i THLM. Visst är det välspelat, tight och svängigt men i mina öron låter det som om Foo Fighters skulle spela skatepunk. Jag vet inte om det är produktionen, låtarna, sången eller helheten som inte faller mig i smaken. I "Radhusrebell" är det lättare att sätta fingret på vad det är, det är refrängen, jag kan verkligen inte med den. Jag gör nog bäst i att inte skriva mer nu. Men gillar man lite alternative rock som möter melodiöst ös så ge det en chans för bövelen, den finns på Spotify. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar