onsdag 17 oktober 2018

Recension: Skrammel - Under jord (LP)

Skrammel - Under jord (LP)
www.facebook.com/bandetskrammel/
Second Class Kids

Den här skivan växer något varje gång jag lyssnar men jag är tveksam till att den kommer att växa mer än till godkänd plus. Trots att Skrammel är solida finns det inte mycket som sticker ut och då är det lätt att bara bli ett band i mängden. Skrammel ligger i samma fack som Varnagel, Greta Kassler och Radioaktiva Räker och är varken sämre eller bättre. 

Men det finns ett par höjdpunkter på skivan. Dra åt helvete sticker faktiskt ut lite där bandet tagit in en gästsångare, desutom sitter stämmorna riktigt bra. Sen tycker jag de arrangerar låtarna bra, det är fart och fläkt rakt igenom men med en del partier som bryter av och gör helheten ganska dynamisk. 

Jag kan tänka mig att de som växte upp med 00-talets trallpunk kommer att känna sig ganska hemma med Skrammel medan de som tog till sig trallpunken tidigt 90-tal och kanske gått vidare inte skriker högt av lycka. Hur som helst är det som sagt godkänt plus.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar