tisdag 26 februari 2019

Recension: Kränkt & Sänkt - Trött på trall CD

Kränkt & Sänkt - Trött på trall CD
www.facebook.com/kranktochsankt/

Trots att Kränkt & Sänkt släppt en del prylar tidigare är det här min första bekantskap med bandet. Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till bandet. Texterna är starkt antirasistiska och musiken är inte alls dålig. Men sen kommer vi till sången, jag tror det är två sångare och den ena låter tyvärr värre än den andra. Den ena med ett halvfalskt primalvrål som skär in i märgen och den andra growlar sönder mitt psyke. Jag blir helt enkelt tvungen att lyssna i omgångar för att kunna ta mig igenom låtarna.

Skivans bästa låt är "Ära vare" som skulle kunnat vara med på vilken samlingskassett som helst på 90-talet. Den låten är det hyfsat normal sång på dessutom. Även deras cover på Astas "Patriarkatet" fungerar helt ok. De sju låtarna har en speltid på 18 minuter. Jag tycker ärligt talat att man ska ge Kränkt & Sänkt en chans, för någon måste ju faktiskt gilla det här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar