torsdag 14 mars 2019

Recension: Desertörerna - Rödvin & Betong LP

Desertörerna - Rödvin & Betong LP
www.facebook.com/Desertorerna/
D Records

Jag gillar ju klassisk punkrock där rötterna från 77-punken hörs tydligt. Det är någonstans där som man kan placera de fyra farbröderna i Desertörerna. Typ som The Lurkers, The Boys, The Damned och Sex Pistols. Ja det är faktiskt ganska medryckande. Sen har vi då sången, jag kan tänka mig att det är en vattendelare. Själv är jag inte jätteförtjust i den. Det låter lite som att skivan spelas på aningen för många varv och det blir väldigt snällt. 

Sen skulle jag inte ha något emot att de ökade tempot på någon låt, med tanke på att låtarna känns uppbygda på samma sätt flyter allt ihop en hel del. Det blir liksom inte något som direkt sticker ut, vilket kan behövas på en fullängdare. Nåväl, att slänga in ett par låtar på ett blandband hade fungerat bättre för mig för det svänger trots allt. De 13 låtarna spelas på 37 minuter och har man en förkärlek för ganska snäll punkrock tycker jag man ska ge det en chans. Skivan är begränsad till en upplaga på 300 ex så sätt fart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar