måndag 3 mars 2014

Måndagsklubbens Magnifika Musikstund

Så vad är nu detta? Jo, Måndagsklubbens Magnifika Musikstund är egentligen inget speciellt. Jag kommer varje måndag att slänga upp tre Youtubeklipp med olika Svenska punkband/låtar som jag tycker är alldeles magnifika. Det kommer att vara både aktiva och icke aktiva band.

Kontaktlim - Kom igen.
Det här är ett gammalt Eskilstunaband som jag hittade på den finfina samlingen "Vi äro huliganer" med idel E-tunaband. Riktigt bra samling faktiskt. Blandat med punk, new wave och lite reggae.




Sötlimpa - Kalle Kung
Dessa Göteborgare var aktiva under den första halvan av 80-talet. Jag förstår inte varför jag inte lyssnare oftare på Sötlimpa, dom är ju så förbannat bra.




Total Armsvett - Hjärndöda politiker

Det här är alltså det band som senare blev Disarm. Jag gillar den här gamla kaosiga ljudbilden där trummorna bara matar på utav fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar