onsdag 28 november 2018

Recension: Deny - Parastie paradise CD

Deny - Parasite paradise CD
www.deny.nu
Red Truth Records

Deny var ett sånt där band som dök upp då och då i de tuffare fanzinen  i mitten av 90-talet. Så de har på något sätt alltid funnits med mig även om jag kanske bara hört någon enstaka låt tidigare. Efter att ha legat på is ett bra tag bestämde de sig för att börja mangla igen. Tack för det! 

Skivan innehåller åtta låtar, eller nio om man kör på CDn med en bonuslåt. Jag minns hur otroligt råa jag tyckte att Disfear lät när de släppte Soul Scars 1995. Nu har jag fått den känslan tillbaka, Parasite paradise är så brutalt rå och bra. Det är där i världens bästa träsk av 90-talskäng som Deny är placerade. 

Deny levererar hardcore av högsta klass, knappast innovativt men ändå så bra. Introt till första låten Inbred Insanity berättar vad som väntar och när låten drar igång är det ren magi. Även om alla låtar är pärla vurmar jag lite extra för Bring me down. Den är så snyggt byggd. Bonuslåten då? Jo, Fight Back (2018) är så bra att det är värt att skaffa CDn bara för den. Det är alltid kul när band drar in gästsångare och här är det en hel busslast som har varsin roll i refrängerna. 

Det här är en dryg kvart högkvalitativ käng-hardcore och när en skiva är så här pass bra kan jag inte annat än att rekommendera den. Och jag tackar för att Deny är tillbaka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar