söndag 2 december 2018

Recension: Young rich & pitiful - Ambitions on vacation 7"

Young rich & pitiful - Ambitions on vacation 7"
www.facebook.com/Young-Rich-Pitiful-212191438910401/
Cymbal Monkey Records

Spelar man rock n roll och kommer från Dalarna kan det inte bli annat än bra. Det känns så iallafall, och det låter dessutom så på nya EPn med Young Rich & Pitiful. Musiken är mogen på något sätt. Jag skulle inte bli förvånad över om det finns skivor med både Richard Hell samt The Only Ones i medlemmarnas skivgömmor. Blanda det med några matskedar Link Wray så börjar vi närma oss hur Young Rich & Pitiful låter. Sen påminner de om vissa band jag vanligtvis inte lyssnar på men som är rätt bra, typ The Fall eller Television när dom är på bra humör. Jag skulle egentligen behöva nämna 100 band till men namndroppandet får vara över där. Skivans fyra låtar har det mesta som behövs för att frambringa skön rock n roll. Det svänger, är lagom melodiöst, ja det är helt enkelt danskompatibelt och jag tappar aldrig intresset. Skivan spelas igenom på nästan 9 minuter och jag gillar inledningslåten Bald Man bäst.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar