onsdag 17 maj 2017

Recension: Fan Ta Er - Vid liv men iskall (CDr)

Fan ta er - Vid liv men iskall (CDr, Spotify)
www.facebook.com/fantaer 
fantaer.com

Upp med kängnäven i luften, ta ett djupt andetag och kör sen utav bara fan. För det är ursinnigt, tungt och därmed jävligt trevligt. Precis som M:40, Passiv Dödshjälp och flera andra band i samma fack tycker jag att Fan Ta Er sätter allting perfekt. Det är fina tempoväxlingar, växelsång och sen finns även det där halvdystopiska inbakat. De tre låttitlarna säger en del: "Jag hatar dig", "Lägg an, sikta, bränn av" och "Lik på parad". Jag har sagt det förut men ibland tröttnar jag på crust av det här slaget men vips så dyker det upp ett band som gör det riktigt bra, i det här fallet är det Fan Ta Er. Det är till och med så att jag önskar att det vore fler låtar med och på Spotify där skivan är släppt finns även deras tidigare releaser. Men av de tre låtarna på den här skivan tycker jag bäst om "Lik på parad", den har en del riktigt sköna slingor och sången är riktigt hård, vilket den för övrigt är på alla låtar, men just på den låten tycker jag dom når klimax. Näe det här är fan bra, något bolag borde fan släppa alla deras låtar som en samling. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar