onsdag 10 maj 2017

Recension: Världen Brinner - 10:15 7"

Världen Brinner - 10:15 7"
www.facebook.com/varldenbrinner
info@varldenbrinner.se

Världen Brinner är för mig ett helt nytt band men jäklar vilken trevlig upplevelse. Deras popiga punkrock får mig att tänka lite på Ebba Grön anno 1982. Musikaliskt finns det många sköna harmonier där blandningen mellan det melankoliska och det hoppingivande i mina öron låter genialt. Framför allt i första låten på B-sidan "Vi". Refrängen är underbar, och nånstans där bak känns det lite Broder Daniel över det hela. Pricken över iet är Malins sång, den är mycket häftigare än sångerskorna i t.ex Vånna Inget och Pestens Tid. I övrigt vill jag inte alls kasta in Världen Brinner i deras genre eftersom Världen Brinner är mycket rockigare och inte lika finstämt. Tre av fyra låtar på den här skivan är riktigt bra medan den sista inte riktigt håller samma klass, förmodligen för att den är mycket lugnare. Världen Brinner, jag kommer att hålla ögonen på er framöver. Totalt drygt 10 minuter högklassig punkig pop som jag kommer att spela ofta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar