fredag 12 maj 2017

Recension: Psykbryt - Livsfarlig ledning (LP)

Psykbryt - Livsfarlig ledning (LP)
Noise of Sweden
www.facebook.com/psykbrytband

Det smärtar mig verkligen men det verkar som det här blir det sista vi kommer att få höra med Psykbryt. Hur som helst avslutar dom med flaggan i topp. Den stiliga LPn med gatefoldomslag bjussar på 11 låtar varav "Jag minns min punk" redan har blivit en klassiker i Facebookgruppen med samma namn. Psykbryt har enligt mig flera signum där det första är drivet, dom lyckas verkligen få till melodier och känsla i kombination med ett härligt ös. Det andra är texterna, det finns inga pekpinnar på hur världen ska förändras. Istället är det mer vardagsbetraktelser om sådant textförfattaren stör sig på, och allt som oftast intressanta berättelser. Det tredje är basgångarna som är förbannat snygga. Slå ihop Gatans Lag och Asta Kask så har du Psykbryt. Det är verkligen 100 % ett långfinger i luften punk. Jag hoppas verkligen inte att Psykbryt lägger av totalt, för under många år har de tillhört toppen bland svenska punkband. Favoritlåtar på skivan är inledningslåten "Stämpla in", "Till din sista dag" och den slöare "Fem minuter till" där man kan hämta andan. I det stora hela är skivan komplett, precis som Psykbryt. Inte en dålig låt. Sluta inte!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar