söndag 14 april 2019

Recension: Blossom Hill - Under the north star CD

Blossom Hill - Under the north star CD
www.facebook.com/blossomhillband/
Fast Decade Records

Jag fastnade aldrig för Green Day där på 90-talet när de verkligen slog igenom. Blossom Hill låter verkligen snarlikt jänkarna men i mina öron är det här bättre. Den här formen av amerikansk poppunk fungerar bäst för mig när jag gör något annat och har den som bakgrundsmusik. Jag kan liksom inte riktigt digga till den. Det som gör finska Blossom Hill bättre än Green Day är sången, jag tycker att Billie Joe Armstrong är så intetsägande medan Toni Kettinen har mer karaktär. Han får det att låta lite som det svenska skatepunkbandet Venerea.

Jag tycker absolut att denna trio från Helsingfors har potential att kunna nå långt utanför den finska gränsen. Även om det som sagt är bakgrundsmusik för mig hajar jag ändå till av vissa låtar. Till exempel är Walk Thru Fire och Last Rays Of Sun två ganska feta poppunklåtar. Allt som allt är det 41 välspelade minuter uppdelade på 14 låtar. Jag måste säga att även om det inte tilltalar mig till 100 % så tror jag att alla som gillar amerikansk poppunk kommer att gillar Blossom Hill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar