fredag 12 april 2019

Recension: Teresa Banks - Bridges we build I Bridges we burn CD

Teresa Banks - Bridges we build I Bridges we burn CD
www.facebook.com/teresabanksband/

Fast Decade Records

Jag har inte jättebra koll på den finska scenen, men nog känner man till en del råpunkband därifrån. Teresa Banks däremot spelar klassisk skatepunk, eller melodiös hardcore om ni så önskar. Jag var ju väldigt inne på den musiken där på 90-talet och finnarna gör det så pass bra att jag känner mig som 15 igen. Bandet bildades vid årskiftet 2016/2017 och det är ingen hemlighet att Millencolin är en stor influens. De lyckas dock inte komma upp i samma klass som Örebrogiganterna och det var väl knappast förväntat. 

Det är något som saknas och jag tror det är variation. Sista låten Ghost Pain sticker ut, den är något lugnare och det gör mycket för helheten, för innan dess har trummorna smattrat ungefär likadant hela tiden. Men egentligen finns det inget att klaga över, gillar man 90-talets skatepunk är Teresa Banks något man bör lyssna på. Jag kommer absolut lyssna på den här skivan då och då. De sju låtarna spelas på 18 minuter och bäst är You're the problem och Ghost Pain.   





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar