onsdag 25 januari 2017

Recension: Bina / The Lost Boys (Split CD)

(Recension från Tragedi #2)

Bina - Så less på att va en nolla / The Lost Boys - Lost N Found (Split CD)
facebook.com/BINAswe
elande_records@hotmail.com

Hur ska man få ihop det här då. Det är en split-cd med Bina, ett soloprojekt, Bina spelar även med The Lost Boys och båda akterna är nya bekantskaper för mig. Jag tycker Bina är rätt nyskapande och det som slår mig först är sången som har en stor portion av det där aggressiva desperata som bl.a Micke Alonzo har i sin röst. Musiken i sig är ganska melodiös men det betyder inte detsamma som glad, näe när jag tänker efter påminner inte bara sången om Alonzo, helheten påminner även om Stockholms Negrer blandat med Sighstens Grannar. Det är riktigt jävla bra och av de 5 låtarna är de bästa spåren är "Bazooka" och "Verklighet". The Lost Boys bränner också av 5 låtar. Det doftar en hel del streetpunk om det hela och det är ett sjusärdeles ös. Tyvärr får jag inte ut så mycket av The Lost Boys, dom är inte dåliga men efter att ha hört Binas bidrag blir man lätt uttråkad.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar