onsdag 4 januari 2017

Recension: Self Surgery - Demo 2016 7"

Self Surgery - Demo 2016 (7")
Defiant Hearts Records
facebook.com/selfsurgeryhc
Umeå levererar återigen hardcore som är fullständigt lysande. Vid första lyssningen lurades jag av första låten "Savior" som förvisso är bra, det känns fan väldigt mycket MDC över den. Men efter det kommer det jag verkligen går igång på när det doftar Minor Threat och Gorilla Biscuits med en riktigt desperat vokalist, inget får mig mer på tårna än sång som är så desperat och kanske inte riktigt alltid följer takten, ångestvrålet i No Excuse är underbart. Det är skönt med tempoväxlingarna också, passar perfekt på dansgolvet om man lider av kass kondition. Skivans bästa låt är antingen andra spåret "First Draw" som har allt jag nämnt ovan. Men jag gillar även sista låten Backstreet. Det finns någon positiv naivitet över hela skivan också som jag inte riktigt kan förklara men det känns så jävla äkta. De sju låtarna klockar in på drygt 9 minuter men räkna snarare med minst 27 minuter för du kommer vilja spela den igen och igen. Det blir intressant att höra kommande prylar då jag har en känsla av att Self Surgery bara kommer att bli bättre och bättre. (7/10) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar