onsdag 25 januari 2017

Recension: Dråp - En naturlig död (CD)

(Recension från Tragedi #2)

Dråp - En naturlig död (CD)
drapcrust.bandcamp.com/

Jag känner mig som Idoljuryn när dom hittar en riktigt bra artist, jag vill stå upp och vara helt glad och applådera. Men det är svårt till Dråps musik, jag sitter mest kvar i soffan och känner mig rå, ond och brutal, för det är så jag vill beskriva det här förbannat underbara manglet. Jag antar att Skitsystem snurrar ofta på skivtalriken hos bandet och Skitsystem får fan passa sig. Texterna är jävligt svarta och det passar bra. Alltså grindpartiet i "Förstörd" är inte att leka med. Det jag funderar lite på är hur Dråp låter live, för på skiva är allt så jävla fett. Skivan innehåller 10 låtar, jag tror det är helt perfekt att inte bränna av för många, eller vafan, det skulle funka för jag tycker inte det finns en tillstymmelse till att bli enformigt. Du som gillar Skitsystem, Driller Killer, Disfear m.fl... nu har du fan ett till band att gilla, Dråp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar