torsdag 26 januari 2017

Recension: Killbite - Brilliant hell (10")

(Recension från Tragedi #2)

Killbite - Brilliant hell (10" vinyl)
killbite@gmx.de
www.breakthesilencerecords.com

Det ligger en grå och dyster känsla över Killbite. Texterna, musiken och omslaget har så många nyanser av svart och grått och det är bara mysigt. 6 låtar allt som allt och det är helt perfekt för mig eftersom jag lätt blir uttråkad av för många låtar. Dessutom är Killbite riktigt dynamiska, jag har inget problem att köra den här skivan om och om igen. Musiken då, jag tycker dom påminner lite om Tragedy och Wolfbrigade blandat med lite dödsmetall. Som sagt, förortsmiljön på omslaget är riktigt mysigt, jag vet inte varför jag älskar det här gråa, men nu är det helt enkelt så. Ljudet är så powerfyllt och mäktigt, det här är brutalt från början till slut. Killbite är från Bremen men jag gissar på att mycket influenser kommer från Sverige. Missa inte intervjun i Schizo Fanzine 10.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar