måndag 16 september 2019

Headons - Bäst före 16-10-2014

Headons - Bäst före 16-10-2014
Länk: Facebook
A Message To You Records



Headons har susat förbi lite här och där men jag har aldrig riktigt haft tid att sätta mig in i hur de låter så nu är det dags. Det var dessutom bättre än vad jag hade väntat mig. Ganska kaxig och lagom skitig svensk punkrock som för tankarna åt Stockholms Negrer och Rolands Gosskör. Det som verkligen lockar fram det råa och skitiga är sången som har så mycket attityd att det går att visualisera hur saliven fullkomligt stänker. 

Jag vet inte om Headons har någon koppling till Sabotage 81 förutom att båda banden är från Halmstad, men utöver redan nämnda band kan jag inte låta bli att få en del Sabotage 81-vibbar också. Av skivans åtta låtar föredrar jag Lamotten is nådd, Emo samt Säg det. Det finns helt klart något som gör Headons intressanta och det känns som jag borde lyssna in mig även på deras tidigare prylar. 

English summary: 
Swedish punkrock with loads of energy and attitude. For fans of swedish 80's punkrock. Headons may not be innovative but still interesting because of their attitude and they follow a great tradition of Swedish semi melodic punkrock like Asta Kask, Los Bohemos and Stockholms Negrer. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar